16 Haziran 2015 Salı

ÖSYM

Bazı zamanlar anket şirketleri "en çok güvenilen kurumlar" listesini yayımlar. Üçüncü Anayasa Mahkemesi, ikinci Emniyet Teşkilatı iken, birincisi, evet biliyorum kafanızdakini...
Türk Silahlı Kuvvetleri! 83.6 ile birinci olmuş. 


Milliyet Gazetesi
Peki "en güvenilmez kurum". Bunda da birinciliği ÖSYM alıyor. Ben söylemiyorum, Türk halkı söylüyor. Skandallar almış başını gidiyor.


Milliyet Gazetesi

Habertürk Gazetesi
Şimdi diyeceksiniz, bu olaylar başka ülkede olsa o kurum kapatılır, bina jetlerle havaya uçurulurdu. E haklısınız, ama burası Türkiye krdş ne bekliyon.

Bir de, bu adamlar sınav sorularını bir zor, bir kolay yaparlar. Sanki gideceğiniz yer Harvard. Aslında o kadar zor değildir de (o kadar ful çeken var [ful ne demek lan, vatandaş Türkçe konuş] ) bize zor geliyordur. Aman neyse.

Sınav yerlerini de Fizan'a ayarlarlar. Aynen, Fizan'a kadar git derler.

Fakat; bu kadar yerdik kurumu ama bu kurum olmasaydı, durumu olmayanlar yüksek yerlere gelemezdi. 

Bu kurum olmasaydı, seçkin okullar, -gil, -zade, -oğlu üçlüsünden geçilmez, sıradan adam yükseklere çıkamazdı.

Bir sözlükte gördüğüm bir entry'i sizinle paylaşacağım.


oksijenli solunum yaparken amuda kalkabilen hayvanları sorarken, genellikle 18 yaşında enerji dolu gençleri uzun yıllar etkisinde bırakacak bir sınav stresine sokarak hayatta kullanılması mümkün olmayan bilgilerle eleme yapıyorum mantığıyla hareket ettiğini sanan ve adı öğrenci ....me sınavı olarak da bilinen sınavla ününe ün katan dünyanın bir numaralı kurumu

 Tamam, bu yazıda haklılık payı var, kısmen katılıyorum. Strese sokması kötü bir şey, o kadar ayrıntı da kötü.

Amma ve lakin...

Böyle bir durum olmasaydı, şimdiki gençler "nasıl fıytırırım, evime ekmek nasıl alırım, para nasıl kazanırım" diye dertlenecekti. Şimdi de oluyor bu fakat, bu sistem olmasaydı, çoğu kişi açlıktan ölürdü.

Valla, bak ben ne rejime alkış tutarım, ne rejim karşıtıyımdır.

Ben rejimin, insanların kafasını boş yere çalan bir kavram olarak görürüm.

Neyse, geçelim.

Böyle olurdu. Sıradan insanlar, zenginlerden, züppelerden, dayoğullarından, tanıdıklardan yer bulamadıklarından geçimlerini zor sağlarlardı.

En önemlisi de...
Bilgi çağına geçemezdik.