30 Aralık 2014 Salı

Yıl Biterken

Yılın bitmesine 48 saatten az bir süre kaldı. Noel Baba (?),geyikler, çam ağacı gibi nesneleri görmeye başladım. Herkes yeni yılda daha iyi şeylerin olmasını istiyor. E haklılar. Çünkü bu yılda felaketler oldu. 2013'ten 2014'e geçerken biri "2013 berbat bir yıldı, inşallah 2014 çok güzel olur." demekteydi. 

Şimdi de "yıl bitiyor, yeni bir yıla giriyoruz." diyerek heyecanlanan insanlar var. Ama bu heyecan giderek azalıyor. Çünkü insanlar bu kısır döngüden sıkılmış durumda. "Yeni bir yıla gir, iyi şeylerin olmasını dile, başına bin bir felaket gelsin, yılın son gününde iyi şeylerin olmasını dile" bu böyle gider. İnsanlar, döngünün kendilerine zarar verdiklerinin farkına vardıklarını yeni yeni anlıyor. Bu yeni bir şey değil, en az 20 senedir var bu döngü.

İnsanlar bu döngünün olmaması için bir şey uydurmuşlar ve ona inanıyorlar: "Yıla nasıl girersen öyle geçer" Ben bir keresinde, yılbaşında konfeti patlatmıştım. Şimdi konfeti patlatmakta mıyım? Hayır. Sonraki sene balkona çıktım. Çok acayip fantezilerim var.

Ben buna inanmıyorum çünkü böyle bir şey olsaydı şimdiki halimden çok uzakta bir yerdeydim. Yılbaşında Oxford'un kapısında beklesem Oxford'da mı okuyacağım? Bunlar bana çok saçma geliyor. Bunlar dayanaksız inanışlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder